M E N E T S Z É L

Tiszteletkör

Van, aki vasárnap úgy adja meg a kellő tiszteletet a teremtésnek, hogy szép ruhát ölt és templomba megy. Az én pogány lelkem viszont leginkább attól tisztul meg, hogy szép nagy köröket megyek, lehetőleg két keréken. Múlt vasárnap délután a mecseki körjáraton jártam, betérve minden jól ismert pihenőre, a kőfejtőbe, a Sóshegyi kilátóba, de nem maradt időm hogy mesét írjak róla. Pedig már az is milyen jó ahogy visszagondolok rá…

No, de már itt is a következő… Nem először teszem meg ezt rövid kört, és nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki ezt olvassa, mert ha már olvassa, akkor talán ő is örömét leli az ilyen kis egyszerű dolgokban, amiket próbálok itt népszerűsíteni… Még jobb ha ez a bárki ezen a nyomvonalon is lakik, de ha nem, az sem olyan nagy akadály.

Tehát elindulok a házak mellett le a Malomvölgy felé. Most nem kerülöm meg a tavat, csak érintem a gáton, de nem sietek mert jól be akarom szívni a víz illatát. A „tó sarkánál” egy enyhén emelkedő nagyon keskeny csapáson jutok a keszüi házak közé. Ez nem éppen jó része a körnek, viszont rövid. A kertek már lassan leérnek a tóig, a biciklisek itten nem nagyon vannak szeretve, a széles gyalogút öklömnyi murvával van “kikövezve”, a kerítés melletti fél méteren van egy kis kijárt nyomsáv.

De az utca végét elérve, innen csak gurulok, gurulok lefelé, szemben a Mecsek, a Jakabhegy… Talán ez a legjobb része ennek a körnek, vagy mégsem? Úgy érzem, nekem nem kell több, pedig van még esélyes… A pellérdi útnál balra kanyarodok, és rövid 20 méter után rátérek jobb oldalról induló, pár éve felfedezett földútra, ami a pellérdi kerékpárútig vezet. Eleinte szántóföldön halad a saját ötfokozatú skálámon nagyon jónak minősített út, szakszerűen szólva „javított földút”. Még mindig a Mecsek panorámája látszik szemben, csend honol, legfeljebb madárcsicsergés, és fiigyelek, hátha megint látok őzet, mint a minap…

Eleinte az út jobboldalt cserjés, aztán egy rozoga vadles után már mindkét oldalon. Ez már a Pécsi-víz birodalma. Szemben még mindig a Jakabhegy. Hamarosan egy másik földút torkollik be, innentől erdőben vagyunk. Ez már nem művelt terület, senkinek nem érdeke az út minősége, de még mindig a „jó” kategóriába tartozik, bár esők után mindig akad tócsa, sár… Itt jut eszembe a szeder, idén még nem szedreztem egy jót, és most sem figyeltem az út menti bokrokat, annyira vonzotta a panoráma a tekintetemet… De már késő, így jártam..

Hamarosan elérem a pellérdi kerékpárutat, ami minden bringás álmainak netovábbja lehetne, ha nem érne csúfos véget az elkerülő útnál… Járnak is rajta sokan, nagy a forgalom… Előttem a Mecsek…

Az elkerülő útra nem hajtok rá, megyek tovább a Füzes-árok és a volt pellérdi vasút közti földúton, ami majdnem elvezet a munkahelyemig. Sokáig csak onnan indulva tettem meg ezt a kört, eszembe sem jutott visszafelé, egészen eddig a nyárig… Még mindig előttem a Mecsek, de itt már nem gyönyörködök a panorámában, meredten bámulok az útra, ami most a gyenge közepes kategóriába esik, rázós, barázdás. Hamarosan letérek az expó felé, innentől már nem izgalmas. Átevickélek a vásártéren, ilyenkor vasárnap itt lehet zöldséghez jutni, ami még hiányzik az ebédhez… Ha nem sietnék, még elkerülnék kelet felé is, de most csak ez volt az úti cél. Azért rendesen megadtam a módját…

Ez a kis meditációs tekergés szerencsésen kikergette a fejemből reggeli olvasmányomat a népesség polgári védelemre fogásáról, kivéve persze a bírákat, ügyészeket, képviselőket…

És még egy haszna volt, mert másnap, mikor hazaértem késő délután, fejemben még mindig egymást lökdösték az elvégzendő, kibogozandó, elkezdendő és befejezendő tennivalók (egy sem kézzel fogható). De nem fogtam hozzá semmihez se, amíg le nem írtam ezt a kis beszámolót, és mire leírtam, csodák csodája, már nem érdekel, hány feladat vár rám, szépen egyesével meg fogom majd őket csinálni. Amit meg nem, azt majd holnap, vagy holnapután, vagy éppen soha…


Reklámok

2012. szeptember 17. - Posted by | gondolatok

Még nincs hozzászólás.

Vélemény, hozzászólás?

